påskens söta


påsk hos williams sonoma

Vad sägs om några söta pop cakes, eller en liten söt påskhare med morötter i marsipan.. 

När jag var liten gjorde vi alltid pyssel med marsipan. Den färgades med karamellfärg och sen skapades det just oranga morötter,  gröna bönstjälkar med runda ärtor i, röda tomater och grisar som vi doppade i choklad. Har inte gjort det sen dess och kanske är det dags att föra traditionen vidare till mina små sessor..

Som alltid smyger sig dessa högtider sig på, och vips så var den här.. påsken. Måste minsann få i den där små ulliga fjädrarna i riset och ta fram en kyckling eller två.. och antar att mina små sessor vill förvandlas till små gulliga påskkärringar på torsdag, för de är väl då?

Nu nattinatti här hemma.
kram cam

Kommentarer

Ti sa…
Har bara marsipanpysslat på jul. Vet egentligen inte varför. Tror jag skall prova mig på lite marsipanpyssel nu i påsk för omväxlings skull.

Populära inlägg