getingdödare


bild lånad från svt
Målandet fortgår här hos dreamhouse. Idag har vi fått hjälp av min kärestas snälla pappa med att flytta byggställning till framsidan, och grymma petra har givit oss ett extra handtag med målningen. Häromdagen fick vi snäll hjälp att tvätta hela baksidan samt nerplockning av ställningen. Det går verkligen såå mkt fortare med hjälp. Vi har upptäckt att vi har ett elakt getingbo under balkonggolvet, längst mot väggen, väldigt lägligt. Det var jag som fick axla rollen som 'insektsutrotare'. Efter att fått hjälp med att bända upp brädorna så entrade jag boet, klädd som en mumie med solglasögon, typ, och med insektssprayen i högsta hugg. Det gick smidigare än vi befarat och snart var boet nedsprayat och borttaget. Imorgon ska jag lägga ut fler bilder från målningen. Nattinatti

Kommentarer

Hej!
Vilken superwoman, haha! Det skulle jag nog inte våga!
Ska bli kul att få se lite bilder på huset :)
Ha en bra dag.
Kram!

Populära inlägg